"This is where the one who knows, meets the one who doesn't care..."

21 Şubat 2011 Pazartesi

Sıfat

şöyle buyuranlar vardır: "insan mutluyken yazamaz."

haklı olabilirler.

-kimdirler?
-depresifler.

ne biçim de depresif idim.

ne oldu?

bkz. oruç aruoba 'hani'

-

insan sevince her şey daha güzel...

mi?

yok,

elbette değil.

her şey olduğu gibi, olduğunca, olduğu kadar.

aynı.

öylece duruyor.

vefakat bakışı güzelleşiyor insanın.

yahut görüşü açıklaşıyor.

veyahut algıları berraklaşıyor.

velhasıl mesele bu değil.

mesele yine farkında olmak.

neydi o çocuk şarkısı?

"neş'eli ol ki genç kalasın
bu dünyadan da zevk alasın
ümitler hep süslenir neşeyle
neşeli ol ki genç kalasın

neş'eli ol ki hep artsın gücün
yorgunluk nedir bilme bütün gün
gayretler hep güçlenir neşeyle
neşeli ol ki genç kalasın"

bu biraz beyin yıkayıcı o çocuk şarkılarından da olsa bağlam içerisinde farklı bir açıdan yaklaşıyoruz elbet.

şair burada ne demek istemişten yaş itibariyle artık bize ne.

ben burada reşitlik avantajımdan yararlanarak anladığımı kendi cümlelerimle özetleyeceğim.

zira neydi?

"you don't see with your eyes, you perceive with your mind." -anonim-

yani sevmekle bitmiyor.

farkında olacaksın, hem de tetikte olmak gerginliğinde.

yoksa değişmezsin.

değişmezsen birlikte yürümeyi beceremezsin.

uygun adım marşta bile şöyle bir olduğun yerde sıçrayıp ayak değiştirirsin adıma uymak için. ve koca bir ordu yürür öyle, öyle uyumla.

"insan değişmez kardeşim, neyse odur!" filan yapma bana.

karakter dediğin old-fashioned kafanın inadındandır. adam "tükürdüğümü yalamaktansa..." kafasında.

karakter dediğin yalan dolan, ayaktır.

aslolan sağ (kelime şakası yaptım ben) eğilimdir.

bak serbest çağrıştırdıkları bile esnek, ergonomik, rahat.

nitekim ister/istemez, farkeder/etmez ama değişir insan bundan mütevellit;

eğilimlidir.

ister sevelim ister sevmeyelim değil,

bilelim diye:

hepimiz yavşağız! (mecazı da dahil sözlük anlamlarından bağımsız, halk arasındaki kullanımıyla)

e ama küllerden yeniden doğulmaz ki; olsa olsa olunur yeniden (yalandan gibi vurgula bak nasıl da tırt geliyor kulağa). o vakit de püf deseler dağılırsın.

değişemezsen yeni olamazsın.

köşelerin törpülenmez; kıvrımlanamazsın.

katır kutur kalırsın böyle; akışamazsın.

illa genç kalınsın diye değil ama neş'eli olmak da iyidir..

ama işte hayattaki en kral ilişki sebep-sonuç ya.............

-

kaç zamandır yazmadım.

seviyordum.

seviliyordum.

mutluydum.

-ki hala.....-

yazmadım.

yazı odaklı/öncelikli olsan yazarsın.

nedir ki?

istemekten değil, ihtiyaçtandı benim yazım.

dolayısıyla yazmadım.

yani neymiş?

yavşağım!

Hiç yorum yok: